Aktualności
Research Center
Planujesz własny biznes? Warto wiedzieć, jakie koszty poniesiesz z pewnością będąc przedsiębiorcą! Są to obciążenia publiczno - prawne, czyli wobec ZUS i podatkowe, dziś poczytaj c.d. -terminy obciążeń ZUS i podatkowych:
Terminy płatności ZUS:
5. dnia następnego miesiąca - budżetówka
15. dnia następnego miesiąca – płatnicy składek posiadający osobowość prawną czyli np. dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
20. dnia następnego miesiąca – pozostali płatnicy składek, np. jednoosobowe działalności gospodarcze
Najważniejsze terminy płatności podatkowych:
20. dnia następnego miesiąca jeśli rozliczasz się z podatku miesięcznie – z podatków dochodowych np. PIT, CIT
25. dnia następnego miesiąca – z podatku VAT Lub do 20/25 .dnia każdego miesiąca następującego po kwartale, jeśli rozliczasz się kwartalnie
Więcej o rozliczeniach kwartalnych TU
Z rozliczenia kwartalnego VAT mogą skorzystać firmy, które a) nie przekroczyły obrotu rocznego 2,0 mln PLN i b) jeżeli zarejestrowali się do VAT min. 12 m-cy wcześniej
Terminy zapłaty należności podatkowych można odroczyć - CZYTAJ TU:
W przypadku ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego istnieje możliwość odroczenia terminu zapłaty należności podatkowej. W takim przypadku należy złożyć odpowiedni wniosek, koniecznie przed upływem terminu zapłaty tego zobowiązania!
Lub umów się na spotkanie z naszą ekspertką - zadzwoń 730-190-136 W kolejnych postach: rodzaje składek, kwoty, ulgi, progi...
#ka
Planujesz własny biznes? Warto wiedzieć, jakie koszty poniesiesz z pewnością będąc przedsiębiorcą! Są to obciążenia publiczno - prawne, czyli wobec ZUS i podatkowe, dziś poczytaj c.d. -terminy obciążeń ZUS i podatkowych:
Terminy płatności ZUS:
5. dnia następnego miesiąca - budżetówka
15. dnia następnego miesiąca – płatnicy składek posiadający osobowość prawną czyli np. dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
20. dnia następnego miesiąca – pozostali płatnicy składek, np. jednoosobowe działalności gospodarcze
Najważniejsze terminy płatności podatkowych:
20. dnia następnego miesiąca jeśli rozliczasz się z podatku miesięcznie – z podatków dochodowych np. PIT, CIT
25. dnia następnego miesiąca – z podatku VAT Lub do 20/25 .dnia każdego miesiąca następującego po kwartale, jeśli rozliczasz się kwartalnie
Więcej o rozliczeniach kwartalnych TU
Z rozliczenia kwartalnego VAT mogą skorzystać firmy, które a) nie przekroczyły obrotu rocznego 2,0 mln PLN i b) jeżeli zarejestrowali się do VAT min. 12 m-cy wcześniej
Terminy zapłaty należności podatkowych można odroczyć - CZYTAJ TU:
W przypadku ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego istnieje możliwość odroczenia terminu zapłaty należności podatkowej. W takim przypadku należy złożyć odpowiedni wniosek, koniecznie przed upływem terminu zapłaty tego zobowiązania!
Lub umów się na spotkanie z naszą ekspertką - zadzwoń 730-190-136 W kolejnych postach: rodzaje składek, kwoty, ulgi, progi...
#ka
UWAGA!!!
Zmiany w rozporządzeniu w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Co się zmienia? i ile pracodawcy mają czasu na dostosowanie się do zmian?
Mowa tutaj o: wyposażeniu stanowisk pracy w stacjonarny monitor ekranowy lub podstawkę oraz dodatkową klawiaturę i mysz, w przypadku gdy pracownik korzysta z przenośnego systemu komputerowego (laptopa) i używa go co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (4 godziny).
Wspomniane rozporządzenie określa minimalne wymagania, jakie powinny spełniać meble biurowe, z których korzysta pracownik, rodzaju biurek, stołów oraz krzeseł. Zgodnie z nowymi przepisami pracodawca na życzenie pracownika powinien również wyposażyć stanowisko pracy w podnóżek.
W rozporządzeniu szczegółowo wskazano także jak wygląda kwestia oświetlenia stanowiska pracy. Oświetlenie stanowiska pracy powinno zapewniać komfort pracy wzrokowej i powinno być dostosowane do rodzaju wykonywanych prac.
Co więcej stanowisko pracy należy dostosować zarówno dla korzystających z niego pracowników jak i praktykantów oraz stażystów.
Obowiązek nowych przepisów wymaga także, aby pracodawca zapewnił zapewnienia pracownikom okulary lub szkła kontaktowe korygujące wzrok, o ile wynika to z przeprowadzonych profilaktycznych badań.
Nowe przepisy wchodzą w życie 18 listopada bieżącego roku; od tego czasu pracodawcy mają pół roku na dostosowanie stanowisk pracy do nowych wymogów.
MASZ pytania? Zadzwoń lub napisz do nas: 600986874,
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 18 października 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe 2
Samodzielna księgowa w Kancelarii Księgowo-Podatkowej w Rybniku‼️
Chcesz zmienić pracę w zwykłym Biurze Rachunkowym na pracę w Kancelarii⁉
Szukasz powiewu świeżości⁉
Chcesz rozwoju osobistego nie tylko wiedzowego⁉
Chcesz sam/sama zarządzać swoim czasem⁉
To jesteś w dobrym miejscu aby zrobić krok w kierunku zmiany na lepsze...
Praca w Kancelarii Księgowo-Podatkowej AV Sp. z o.o. czeka na Ciebie!
Samodzielna Księgowy/księgowa
Miejsce pracy: Rybnik
Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należała obsługa ksiąg handlowych, przygotowanie sprawozdania finansowych oraz współpraca z Urzędami i Klientem.
Wymagania:
🔸 5 letnie doświadczenie w pracy na analogicznym stanowisku w Biurze Rachunkowym
🔸 Zdolności organizacyjne, samodzielność, precyzja, komunikatywność oraz wysoka kultura osobista
🔸 Mile widziana znajomości programów pakietu Insert
Oferujemy:
🔸 Możliwość rozwoju osobistego i zawodowego
🔸 Elastyczne godziny pracy, w tym możliwość pracy zdalnej
🔸 Udział w szkoleniach finansowanych przez pracodawcę
Przyjdź do nas i przekonaj się, że to była słuszna decyzja‼️
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV na adres mailowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę AV Sp. z o.o. dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
28 sierpnia Prezydent podpisał zmiany do ustaw o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych. Mają one obowiązywać od 1 stycznia 2024r. Wśród zmian:
- możliwość skrócenia okresu amortyzowania budynków i budowli niemieszkalnych z 40 lat (dotychczasowy okres amortyzacji) do 5 lub 10 lat;
- możliwość zastosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych dla budynków niemieszkalnych i budowli, które przedsiębiorstwo (Mikro/MŚP) wytworzyło we własnym zakresie
Warunki: wysokość wskaźnika bezrobocia w gminie, w której przedsiębiorca prowadzi działalność.
Po wejście ustaw w życie, szczegóływ warunków znajdziesz w: Dz. U. z 2022 r. poz. 2647, z późn. zm.; Dz. U. z 2022 r. poz. 2587, z późn. zm.
Więcej o zmianach w podatkach w kolejnych artykułach Kancelarii AV
Efekt zachęty – jak wykazać?
📆19.09.2023 r., ⏰18:00-20:00
💻Platforma Clickmeeting
⏳Szkolenie na żywo na platformie do wideokonferencji - informacja dotycząca połączenia zostanie wysłana drogą mailową
99 zł
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie będzie prowadzone on-line na platformie szkoleniowej clickmeeting.
ZAPISY NA SZKOLENIE ONLINE
POBIERAM FORMULARZ
ZAPIS POPRZEZ WYSŁANIE FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO:
Jeśli pracodawca będzie finansować Twój udział w wydarzeniu, pamiętaj by pobrać i uzupełnić poniższy formularz zgłoszeniowy, a następnie przesłać go na adres:
Trenerzy:
Elżbieta Górecka

Jako ekspert finansowo-prawnym głównie specjalizuję się w dofinansowaniach z PFRON. Zajmuję się tematem PFRON od 10 lat z sukcesem wspierając firmy w pozyskiwaniu dofinasowań do pensji pracowników oraz obniżając obowiązkowe wpłaty z tytułu PFRON. Moje doświadczenie opiera się na nieustannie kontynuowanej edukacji popartej sukcesem zawodowym.
Przez 5 lat współprowadziłam Fundację wspierającą biznes, gdzie realizowałam szereg projektów doradczych i szkoleniowych w zakresie zakładania i prowadzenia firm/organizacji pozarządowych oraz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na ich działalność. Co miesiąc pozyskuję dla moich partnerów biznesowych około 50 tysięcy złotych dofinansowania do wynagrodzeń ich pracowników. Odzyskałam jednorazowo 200 tysięcy złotych, które firma uznała za stracone po dokonywaniu przez kilkadziesiąt miesięcy obowiązkowych wpłat z tytułu PFRON.
Najczęściej klienci zwracają się do mnie po to, aby:
- znaleźć oszczędności w firmie,
- przestać płacić lub obniżyć obowiązkowe wpłaty z tytułu PFRON,
- pozyskać dofinansowanie do pensji swoich pracowników.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób zainteresowanych tematyką PFRON, w szczególności do osób zatrudnionych na stanowiskach specjalistów ds. kadr i płac.
Korzyści ze szkolenia:
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę, a także dowie się o praktycznych rozwiązaniach z zakresu pozyskiwania dofinansowań z PFRON.
Materiały ze szkolenia:
Każdy uczestnik otrzyma:
– materiały w wersji elektronicznej
– imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zasady wykazywania efektu zachęty
2. Efekt zachęty jakościowy i ilościowy
3. Kiedy nie trzeba wykazywać efektu zachęty
4. Zagrożenia w interpretacji daty nabycia orzeczenia
5. Jak wyliczać efekt zachęty - praktyczne przykłady
Sesja Q&A – pytań i odpowiedzi
Problemy techniczne i inne zgłaszaj pod adresem:
