Planowane zmiany w podatkach - Kasowy PIT od 2025 roku – co to będzie i dla kogo?

Kiedy wykażesz przychód lub dochód ze swojej działalności? Wtedy, kiedy faktycznie dostaniesz zapłatę na konto/ do kasy!

Jak jest teraz?

Podatki płacisz od wystawionych faktur, niezależnie od tego, kiedy dostaniesz wynagrodzenie. Czasami wpływa ono po wielu dniach i miesiącach a Ty już poniosłeś/aś  „koszt” podatku

UWAGA!

Od teraz otrzymana zaliczka na przyszłą usługę / dostawę też będzie kosztem!

Jak jest teraz?

Od otrzymanej zaliczki odprowadzasz jedynie VAT, a podatek dochodowy – dopiero w momencie wystawienia faktury końcowej lub wykonania usługi, czyli w momencie rozliczenia tej zaliczki.

Kto będzie mógł stosować kasowy PIT?

podatnicy PIT prowadzący działalność gospodarczą, którzy będą opłacać podatek dochodowy według:
- skali podatkowej (art. 27 ustawy PIT),
- IP BOX (art. 30ca ustawy PIT),
- podatek liniowy (art. 30c ustawy PIT) oraz
- ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (rozdział 2 ustawy o ryczałcie).
którzy rozpoczynają działalność gospodarczą oraz tacy, których przychody w poprzednim roku podatkowym nie przekraczały 250 tys. euro.

Z kasowego PIT nie skorzystają natomiast przedsiębiorcy działający w formie spółki cywilnej czy spółki jawnej.

Dodatkowe warunki sprawdź na www.av-kancelaria.pl

Dodatkowe warunki do kasowego PIT:

•  tylko do transakcji fakturowanych
  • Konieczne oświadczenie do urzędu skarbowego złóż do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęli działalność, albo do końca roku podatkowego, jeżeli działalność rozpoczęli