UWAGA!!!

Zmiany w rozporządzeniu w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Co się zmienia? i ile pracodawcy mają czasu na dostosowanie się do zmian?

Mowa tutaj o: wyposażeniu stanowisk pracy w stacjonarny monitor ekranowy lub podstawkę oraz dodatkową klawiaturę i mysz, w przypadku gdy pracownik korzysta z przenośnego systemu komputerowego (laptopa) i używa go co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (4 godziny).
Wspomniane rozporządzenie określa minimalne wymagania, jakie powinny spełniać meble biurowe, z których korzysta pracownik, rodzaju biurek, stołów oraz krzeseł. Zgodnie z nowymi przepisami pracodawca na życzenie pracownika powinien również wyposażyć stanowisko pracy w podnóżek.
W rozporządzeniu szczegółowo wskazano także jak wygląda kwestia oświetlenia stanowiska pracy. Oświetlenie stanowiska pracy powinno zapewniać komfort pracy wzrokowej i powinno być dostosowane do rodzaju wykonywanych prac.

Co więcej stanowisko pracy należy dostosować zarówno dla korzystających z niego pracowników jak i praktykantów oraz stażystów.
Obowiązek nowych przepisów wymaga także, aby pracodawca zapewnił zapewnienia pracownikom okulary lub szkła kontaktowe korygujące wzrok, o ile wynika to z przeprowadzonych profilaktycznych badań.

Nowe przepisy wchodzą w życie 18 listopada bieżącego roku; od tego czasu pracodawcy mają pół roku na dostosowanie stanowisk pracy do nowych wymogów.

MASZ pytania? Zadzwoń lub napisz do nas: 600986874, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 18 października 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe 2