Polski Ład.Nadchodzi zmianaw podatkach?

Błąd czy celowe przeoczenie? Sprawdź jakie zmiany czekają w Polskim Ładzie i kto z Twoich pracowników dołączy do grupy zwanej ‘’zero PIT’’.

Ekspresowe tempo pracy Rządu przyczyniło się w dużym stopniu do powstania błędów w ustawie jaką jest Polski Ład. Powstała nowelizacja zawiera kilka luk, które Państwo starało się w szybki sposób załagodzić.

Próba wprowadzenia zmian?

W momencie gdy władze zorientowały się o luce w przepisach, próbowali załagodzić powstałą sytuację, zgłaszając do Senatu poprawkę. Chodziło o zastąpienie w ust. 2a art. 83 ustawy zdrowotnej wyrazów „art. 21 ust. 1 pkt 148”* wyrazami „art. 21 ust. 1 pkt 148 i 152-154”. Niestety nie została zatwierdzona przez większość senatorów i słuch po niej zaginął.

av_kancelaria_polski_lad
AV Sp. Z o.o.

Kogo będzie dotyczyła grupa ‘’ zero PIT ‘’ ?

Na dzień dzisiejszy w grupie ‘’ zero PIT ‘’ znajdują się osoby pracujące, które nie ukończyły 26 roku życia. Zgodnie z nowelizacją ustawy Polskiego Ładu do tej grupy mają dołączyć podatnicy, którzy nie przekroczyli przychodów w wysokości 115 528 zł (limit zwolnienia 85 528 złotych + kwota wolna 30 tysięcy złotych), osoby te również nie zapłacą składki zdrowotnej.

W myśl nowych przepisów taki rodzaj ulgi miałby dotyczyć:

• rodziców co najmniej czwórki dzieci,
  • seniorów aktywnych zawodowo,
  • osoby powracające z zagranicy.

Od stycznia 2022 roku ulga dla rodziców będzie obejmowała zarówno małoletnie, jak i pełnoletnie dzieci do ukończenia 25-go roku życia. Dodatkowo zwolnienie te zostanie przypisane opiekunom prawnym, którzy mieszkają z podopiecznymi, jak i rodzinom zastępczym na podstawie umowy zawartej ze starostą, bądź wyroku sądu. Dla pracowników w wieku emerytalnym ulga będzie prawomocna tylko wtedy, gdy zrezygnują z pobierania emerytury na rzecz aktywizacji zawodowej. Osoby, które powróciły po minimum 3 latach mieszkania i pracy poza granicami, również będą mogły skorzystać ze zwolnienia. Jednym z warunków zwolnienia jest zmiana rezydencji na Państwo Polskie. Zgodnie z tym co oferuje Polski Ład, wolne od podatku będą przychody pochodzące ze stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy, umów zlecenia zawartych z firmą oraz:

• pozarolniczej działalności gospodarczej, opodatkowanej według skali podatkiem liniowym 19%,
  • kwalifikowanych praw własności 5%,
  • ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
podatek_polski_lad
Usługi Księgowe w AV Sp. Z o.o.

Czy poniesiesz koszty tych zmian?

Od kiedy pojawiła się informacja o luce, w głowach wielu przedsiębiorców zrodził się księgowy problem. Jak i czy naliczać składkę zdrowotną pracownikowi, któremu ulga według przepisów ma przysługiwać. W związku tą koniecznością, będą zmiany w programach księgowo – płacowych.

Obecne przepisy w zakresie Polskiego Ładu mogą postępować z dnia na dzień. Jako przedsiębiorca będziesz zmuszony poświęcić więcej czasu na zrozumienie i dopracowanie przepisów, które mogą być jeszcze wielokrotnie zmieniane. Pozwól swojej działalności generować nowe zyski, nie tracąc przy tym czasu. W ich wprowadzeniu z pewnością pomogą usługi naszej księgowej, która odciąży Twoją firmę i wskaże prawidłowe działania dla księgowej, która nie odnalazła się jeszcze w zmianach związanych z Polskim Ładem.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą skorzystaj z naszych publikowanych artykułów. Znajdziesz je w postach na naszym Facebooku lub YouTube, gdzie publikujemy istotne i interesujące treści, które pomogą Ci w prowadzeniu własnego biznesu.